גלריית האומנים

| האומן: מיכל גולדמן | היצירה: עשב לימון
עשב לימון
שנה: 2005

טכניקה: צבעי טמפרה על נייר אורז .

תיאור היצירה:

ערבוב הטמפרה: שמים בצינצנת זכוכית ביצה אחת או חלמון אחד (הצבע יוצא שונה). מסמנים עוד שני חלקים זהים לכמות הביצה. אחד יהיה למים והשני חצי שמן פשתן וחצי דמאר. (ליצירת הדמאר אני ממיסה שרף קוליפורניום בטרפנטין עץ). מערבבים את החומרים יחד ומקבלים טמפרה מעולה שנמהלת במים (לדילול או שטיפת המכחול). עם אותו צבע ניתן להשיג סמיכות כמו בצבע גואש או שקיפות עדינה כמו בצבעי מים.

תאור היצירה: היצירה מוצגת בתערוכת "עשב לימון" של מיכל גולדמן בבית האמנים, אלחריזי 9 תל-אביב, 5-24 באוקטובר 2006. שעות פתיחה: ב'-ה' -10:00 13.00, 19:00-17:00, ו' ושבת 13:00-10:00

בסידרת "עשב לימון" ציירתי על נייר אורז, אבל ניתן להשתמש בטמפרה על כל נייר, בד או דיקט. הטמפרה נשמרת במקרר רק לילה אחד. (לטובת איכות הצבע והתחשבות בחוש הריח). 




אימייל: goldmanr@netvision.net.il
טלפון: 03-5250442
אתר בית:www.michalgoldman.com
תהליך העבודה:
| האומן: רונן דור | היצירה: רסטורציית מכתבה איטלקית מהמאה ה-19, מעץ אגוז.
רסטורציית מכתבה איטלקית מהמאה ה-19, מעץ אגוז.
שנה: 2005

טכניקה: שיחזור וגימור בשיטות מסורתיות.

תיאור היצירה:טכניקה: שיחזור וגימור בשיטות מסורתיות תוך שימוש בחומרים טבעיים. אלה משתלבים בתהליכי התיישנות העץ והינם רווסביליים.
תיאור היצירה: הסרת הפוליטורה הישנה וניקוי כתמי דיו, שחזור מסילות למגירות, תיקוני פורניר שונים והדבקות שלד תוך שימור מקסימלי על העץ המקורי, החלפת לבד וחידוש הפוליטורה.
הדבקות בדבק שור/עצמות ושיחזור חלקים שנפגמו ע"י שימוש בעץ תואם, תוך ניסיון לשמור על מבנהו המקורי של הרהיט. פוליטורה ידנית בלקה טבעית (שללק) תוך שמירה על הפטינה של העץ ומראהו העתיק.



אימייל: ronen.dor@gmail.com
טלפון: 054-4242853
אתר בית:http://www.ronendor.co.il
תהליך העבודה:
| האומן: אביבה בייגל | היצירה: עין נגד רעה
עין נגד רעה
שנה:

טכניקה: פסיפס על חלקי קרמיקה על עץ

תיאור היצירה:היצירה מכילה סמלים שונים נגד עין רעה, כגון: דגים,פרסה,עין ועוד.
כאשר הצבע השולט הוא הכחול שידוע כצבע שמרחיק רוע, גם הריסים- עשויי המתכת ותפקידם להגן.



אימייל: beigel@012.net.il
טלפון:
אתר בית:http:// www.avivabeigel.com
תהליך העבודה: כל חלק עשוי מחמר וצבוע ומצויר בפיגמנטים שונים, עובר תהליך של שריפה בתנור וא"חכ שריפה נוספת של גלזורה, בסוף התהליך חיבור כל האלמנטים לעבודת פסיפס בעזרת מלט צבעוני.
| האומן: קיטי לוי | היצירה: שלהבת
שלהבת
שנה: 2004

טכניקה: אקריליק על בד

תיאור היצירה:עולם הרוח פתח בפני צוהר אל עולם האומנות והיצירה.
בציורי אני משתמשת בצבעי אקריליק על קנווס בטכניקה ייחודית, בסיגנון שאפשר להגדיר סימבולי המשולב באבסטרקט. נושאי הציור שלי לקוחים מעולמי הפנימי ומשלבים מציאות לצד רוח, תוך שימוש בצבעים עזים.


אימייל: jackal5@netvision.net.il
טלפון: 054-5938786
אתר בית:
תהליך העבודה:
| האומן: איילת צור אדיב | היצירה: פרח חרצית
פרח חרצית
שנה:

טכניקה: פיסול בנייר

תיאור היצירה:פיסול בנייר תוך שימוש בדבקים ופיגמנטים שונים.


אימייל: ayeletad@ima.co.i
טלפון: 052-3965840
אתר בית:
תהליך העבודה:
| האומן: רועי דרסטין | היצירה:
שנה: 2005

טכניקה:

תיאור היצירה:העבודות העלו נעשו בשנת 2005. הטכניקה היא מלט על יוטה מתוחה ועליו עלי זהב. העבודות הם חלק מציורים גדולים 2.50 מטר על 1.50.


אימייל: lebman@bezeqint.net
טלפון: 052-3721894
אתר בית:
תהליך העבודה:
| האומן: אופירה אוריאל | היצירה: מנדלה (מעגל)
מנדלה (מעגל)
שנה: 2005

טכניקה: חול מעורב בפיגמנטים, קיטניות, מלח וקמח

תיאור היצירה:מנדלה מחומרים אורגניים, אחת מרבות אחרות שנוצרות בארץ.
נוצרה בחוף התופים - הדולפינריום, בתל אביב והחזיקה מעמד עד ליום המחרת.


אימייל: webmaster@oriel-o.com
טלפון: 08-9730707
אתר בית:http://www.oriel-o.com
תהליך העבודה: תחילת המנדלה הוא במרכזה. מנקודת המרכז הונח חול צבעוני וחומרים אורגניים נוספים, באופן סימטרי, בצורת מעגל. קהל מזדמן שטייל על החוף הוזמן להצטרף לתהליך היצירה, קיבל חומרים וכל אחד יכול היה להוסיף ציור וצבע באופן חופשי, בתוך מבנה המעגל. עיקר החוויה הוא בתהליך היצירה. בתום העשייה נשארה המנדלה בשטח והחומרים האורגניים הכוללים פיגמנטים שאינם רעילים, באופן טבעי, נטמעו בחול או נשטפו בים ועד למחרת, נעלמו כלא היו.
| האומן: פטריסיה גלמן | היצירה: חידוש ריהוט עתיק www.patriciagelman.com
חידוש ריהוט עתיק 
www.patriciagelman.com
שנה: 2004

טכניקה: שימוש בעלי זהב, פטינה ומוזאיקה

תיאור היצירה:

צביעת כורסא ישנה בתערובת של צבע אקרילי ופיגמנטים כבסיס, מעליה הדבקת עלי זהב וגימור של לכה בסיס מים.
השידה נצבעה בתערובת של גומי ארביקום עם פיגמנטים ירקרקים ועליה הדבקתי עלי זהב בצורת מוזאיקה. 




אימייל: gelmanp@netvision.net.il
טלפון: 052-8611896
אתר בית:http://patriciasatelier.com
תהליך העבודה:
| האומן: מיקי חנוך הראל | היצירה: כלה יהודיה
כלה יהודיה
שנה: 1999

טכניקה: מעורבת של אקריליק וחומר אקרילי תבליטי

תיאור היצירה:כלה יהודיה היא סדרת עבודות המורכבת מקבוצת עבודות שבהן מחווה לציורו של רמברנדט "הכלה היהודיה", העבודה היא מתת קבוצה של עבודות הנקראת "מנוחת צהרים" ובה מופיע הציטוט מרמברנדט ודמויות הנחות בשלווה את מנוחת הצהרים שלהן, הזיקה לציורו של רמברנדט נבעה משני טעמים, האווירה הנהדרת המתארת בחום את קדושת הנישואין והזוגיות, והנושא התנ"כי של יעקוב ורחל אותו צייר רמברנדט בצבעים הטיפוסיים לאיקונות נוצריות דווקא.
את העבודה הזו הצגתי לראשונה באגודת האמנים בתל אביב בשנת 1999, לאחר מכן צרפתי אותה בתערוכות שהצגתי בתאטרון ירושלים ובמצפה הימים.
מידות הציור 40סמ' על 50סמ' והוא מצוייר בטכניקה מעורבת של אקריליק וחומר אקרילי תבליטי


אימייל: harel4@bezeqint.net
טלפון:
אתר בית:
תהליך העבודה:
| האומן: דפנה ירום, זוהר רייכר | היצירה: רהיטים מפולפלים
רהיטים מפולפלים
שנה: 2005

טכניקה: סידרת רהיטי קרטון רעיוניים.

תיאור היצירה:הרהיטים עשויים קרטון, מצופים בנייר, מחוזקים בדבקים,
צבועים בשילוב של פיגמנטים, צבעי אקריליק וחומרים מקשרים,
מצופים בשכבות של לכה. עמידים לאורך זמן.
דפנה ירום 052-8355150
זוהר רייכר 054-5225629



אימייל: ygil@netvision.net.il
טלפון: 052-8355150
אתר בית:
תהליך העבודה:
| האומן: צור שרית | היצירה: באתי... ראיתי... ניצחתי...
באתי... ראיתי... ניצחתי...
שנה: 2005

טכניקה: צריבה על עץ בשילוב עם חריטה עדינה.

תיאור היצירה:דיוקן זה אמור להיות שעון, הוא מצולם ללא המחוגים. כל שטח העץ צרוב על ידי עפרון חשמלי ללא נגיעה בצבע. ומה היא צריבה על עץ? מכשיר חשמלי הדומה מאד למלחם אך שונה לחלוטין במהותו, היוצר בעץ צלקת/תעלה עדינה וכך נוצר הסימון בעץ. אימונים רבים מביאים את העוסק בטכניקה זו לשליטה נפלאה במכשיר ובעץ, ןמביא ליכולות נפלאות ליצור דוגמאות אינסופיות הניתנות לצביעה, הכל על-פי החלטת היוצר. מזה שלוש וחצי שנים אני צורבת בשקיקה ובאהבה ענקית, ולמרות הכל עדין חשה שהדרך ארוכה.
הנני מעבירה סדנאות, מוכרת יצירות, ועומדת בכל שאלה שנשאלת . הכל מאהבה ענקית.



אימייל: zurster@gmail.com
טלפון: 052-4834146
אתר בית:
תהליך העבודה:
| האומן: אליזבת-בטסי שילוני | היצירה: משה ולוחות הברית
משה ולוחות הברית
שנה:

טכניקה: יצירה בעזרת צביעה, הבלטות, חירורים וחיתוכים.

תיאור היצירה:אומנות הפרגמנט הינה אומנות עתיקת יומין, שראשיתה במאה ה-14 לספירה, אומנות שהתגלתה במנזרים בדרום אמריקה, החלה כאומנות דתית והיום אומנות זו קיבלה צביון ונופח רומנטי, עדין ומבוסס על מראה התחרה.
תאור היצירה ששלחתי: כמורה מוסמכת לאומנות הפרגמנט של "פרגמנו" ייצגתי את ישראל בחודש ספטמבר 2005 בתערוכה בינלאומית לאומנות הפרגמנט "פרגמנו" בהולנד, יצירה זו היא חלק מתוך מגוון רחב של עבודות שיצרתי עבור התערוכה וכולן בסגנון יודאיקה, בתמונה שלפניכם "משה ולוחות הברית".


אימייל: info@betsy-shiloni.com
טלפון: 054-4539582
אתר בית:http://www.betsy-shiloni.com
תהליך העבודה:
| האומן: קשת זאבי | היצירה: דולפין
דולפין
שנה: 2005

טכניקה: עטיפת פסלון זכוכית במעטפת מילפיורי.

תיאור היצירה:


אימייל: millefiori@gmail.com
טלפון:
אתר בית:http://www.livecity.co.il/a/millefiori
תהליך העבודה:
| האומן: שלומית אברבוך | היצירה: מגדלי הדרים
מגדלי הדרים
שנה: 2002

טכניקה: מלט לבן מעורבב עם פיגמנטים.

תיאור היצירה:סדרת פסלים בחצר ביה"ס "הדרים" באור יהודה. מטרת הצבת סדרת הפסלים "מגדלי הדרים" ליצור תווית זיהוי לבית הספר. תווית זיהוי כזאת עשויה לתרום לתחושה של גאווה ולהגברת ההזדהות של התלמידים עם המוסד. במזרח התיכון קיימת מסורת עתיקה של סימון טריטוריה ב אמצעות מגדלי אבנים. מגדלי האבנים הגדולות הצבעוניות, המעוצבות כפירות הדרים ועליהם מורכבות הפרגולות הצבעוניות מהווים מוקדים ומקומות מפגש לתלמידים.



אימייל: info@shlomit-averbuch.co.il
טלפון:
אתר בית:http://www.shlomit-averbuch.co.il
תהליך העבודה:
| האומן: שלמה שוורץ | היצירה: שתי דמויות
שתי דמויות
שנה: 2004

טכניקה: טכניקה מעורבת

תיאור היצירה:ציור בגודל של 80X90 ס"מ המורכב מפיגמנטים המומסים בדבק אקרילי ושמן פשתן מזוקק.


אימייל:
טלפון:
אתר בית:http://pg.photos.yahoo.com/ph/zhhsni/my_photos
תהליך העבודה:
| האומן: דויד נחמן | היצירה: סוסים
סוסים
שנה: 1995

טכניקה:

תיאור היצירה:


אימייל: DDNACH@aol.com
טלפון:
אתר בית:
תהליך העבודה:
| האומן: שרמן יצרני יודיאיקה | היצירה: שופר שנמסר כשי לאפיפיור
שופר שנמסר כשי לאפיפיור
שנה: 2005

טכניקה: ציפוי כסף בשיטת אלקטרופורמינג .

תיאור היצירה:ופר שנמסר לאפיפיור כשי מהקהילה היהודית בקלן, גרמניה.
ציפוי הכסף על השופר יוצר בארץ ע"י חברת "שרמן יצרני יודאיקה" שאחד ממרכיבי היצור העיקריים הוא אבקת זהב-פליז 1000 של סהר סרברניק - פיגמנטים.


אימייל: 1966 @inter.net.il
טלפון: 054-4781348
אתר בית:
תהליך העבודה:
| האומן: גבריאלה לוי | היצירה: חלק מקיר במסעדה
חלק מקיר במסעדה
שנה: 1999

טכניקה: מעורבת : 4 שכבות ספטולטו + ספונייטו.

תיאור היצירה:חלק מקיר במסעדה יפנית בשם "שוסידו" , בשד' רוטשילד בת"א. העבודה בוצעה ב-99 תוך שימוש בחומרים כגון: סיד בור (של שנתיים) בתוספת שמן פשתן לציור, מספר פיגמנטים בגוונים שונים, שרף טבעי ששימש כדבק, ודונג דבורים טבעי.


אימייל: gabriella@colorculture.com
טלפון: 052-2449342
אתר בית:http://www.colorculture.com
תהליך העבודה:
| האומן: שלמה שוורץ | היצירה: תל אביב
תל אביב
שנה: 2003

טכניקה: מעורבת

תיאור היצירה:נוף תל-אביבי.


אימייל:
טלפון:
אתר בית:http://pg.photos.yahoo.com/ph/zhhsni/my_photos
תהליך העבודה: טכניקת עבודה מעורבת: שלוב של פיגמנטים שונים בתוך דבק אקרילי כמדיום, בתוספת חול.
| האומן: עידו שמי | היצירה: הארץ המובתחת
הארץ המובתחת
שנה: 2005

טכניקה: עיסת נייר

תיאור היצירה:השווי של הלירה אחרי 20 שנה שווה פחות מהערך של הצבע.


אימייל: trendy_1@bezeqint.net
טלפון:
אתר בית:
תהליך העבודה: שימוש בחומרים כגון דבק פלסטי, צבעי שמן ואקריליק, ציפוי עליון בלכה שקופה.
| האומן: דורית יעקבי | היצירה: הספר הכחול
הספר הכחול
שנה: 1995

טכניקה: הדבקה וציור על בד

תיאור היצירה:העבודה מורכבת מהצטברות חומרי החיים והנפש, אובייקט שמאניסטי חי.


אימייל: sabafilm@walla.co.il
טלפון:
אתר בית:http://www.azati.co.il/dorrit/index.html
תהליך העבודה: שימוש בחומרים מהיום-יום, כגון: זפת, חול, שיברי בקבוקים, עץ ואדמה, כשעל כל זה מכסה שעווה ושרפים מומסים וכן פיגמנטים שונים, כשהדומיננטי בהם הוא הכחול אולטרמרין המסמל את המים כמטפורה של החלמה ולידה מחדש.
| האומן: ורד אלאל | היצירה: סטודיו
סטודיו
שנה: 2005

טכניקה: צביעה שכבתית

תיאור היצירה:מה שאנו רואים בצילום לקוח מהסטודיו שלי שבו תלויות דוגמאות של שימוש בחומרים שונים. אני יוצרת אפקטים. אם זה על-ידי שימוש בלכות שקופות עם פיגמנטים או דרכים אחרות. אני למשל מורחת שכבת בסיס אדומה ומעלה שכבה חצי שקופה של כתום, ועליה שכבה נוספת חצי שקופה של זהב.


אימייל: veredhalal@bezeqint.net
טלפון: 054-5533321
אתר בית:http://www.geocities.com/veredhalal
תהליך העבודה: הגדרה של צבע - תכונה פיזית שאני מגיבים אליה רגשית ונפשית. אתחיל בשאלה... האם עושר של גוונים אין-סופיים בטבע גורם לנו לאושר? תשובתי.. עושר של גוונים לא מביא לנו אושר. אנמק.. אם נעשה מקבילה של החומריות בחיינו, אזי אדם בעל נכסים וכסף הנחשב לעשיר , לא בהכרח מאושר יותר מעני. זה מוביל אותי למחשבה כי יופי ואושר הם בעיני המתבונן. כלומר, אנו יכולים לחוות את האושר בעושר. בשביל לחוות את העושר של העולם הזה, אנו צריכים רק להחליט באיזו זוית אנו רואים את האור שנכנס לחומר, וכך נקבל את ההשתקפות של החיים. אני מקווה שבעקבות העבודה שלי, (עיצוב וציור במסעדות, בתי-קפה , ברים, ואולמות) אני מביא חוויה של אושר ועושר לאנשים המתבוננים במעשי ידי.
| האומן: פטריסיה גלמן | היצירה: קורס שיפוץ וצביעה דקורטיבית על רהיטים www.patriciagelman.com
קורס שיפוץ וצביעה דקורטיבית על רהיטים
www.patriciagelman.com
שנה:

טכניקה:

תיאור היצירה:


אימייל:
טלפון:
אתר בית:
תהליך העבודה: